lördag, december 12, 2009

Jo, men jag gillar att trängas med halva Sveriges befolkning

Dagens plan: Blev inställd. Handlade julklappar istället.
Dagens väder: Sol. Sen blev det snö. (På bilden ser man min arbetsplats, och solen.)
Dagens trängsel: Sthlm city, särskilt utanför NK:s julskyltning. För att inte tala om Gamla stan. Men jag var där frivilligt. Med gott humör och massa tålamod klarade jag mig rätt bra.
Dagens check: Julklapp till pappan. Julpapper, snöre, några små adresser. Och lite annat. Bland annat Selma, till mig från Make Up Store (aka Mus).
Dagens live:Nudie spelade Soundtrack of Our Lives i en fullproppad butik, och runt hörnet, på Grandpa, stod en manskör och sjöng så fint, så fint.
Dagens väntan: Hur kan man få vänta i 25 minuter på en jäkla buss som går var tionde minut?
Dagens bak: Chokladbollar. Som jag bara gör när det finns halvvissna bananer hemma (alltså nästan aldrig), och eftersom det landade fem kilo (ja) bananas här i måndags fanns det gott om halvvissna bananer. De flesta hamnade i soptunnan (vet, omoraliskt), en hamnade i chokladbollssmeten. Nu måste nån komma och fika i morgon.
Dagens jobb: Johannas finfina kalaskokbok.
Dagens diskussion: Om det egentligen var kallt i dag eller inte. (Jag är ju från Skåne for god's sake, allting under sju plus är kallt.) Och lite om Nigella.
Dagens låt: Massa Alicia. Så gjordes det också en årsbästalista med benäget bistånd av Nöjesguiden.
Dagens fråga: Doftar Byredos Blanche som jag? Hm.

(Och jäklars vad det länkas.)

Inga kommentarer: