måndag, december 28, 2009

Här har du ditt 2009!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Twittrade. Jobbloggade.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga vad jag kan minnas.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nix.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack för det.
5. Vilka länder besökte du? Italien, USA, Frankrike, Tyskland, Danmark.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010? Mer tid.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 090909.

8. Vad var din största framgång 2009? Att en sak som jag trott skulle bli jobbig och komplicerad inte blev det. Alls. Och kanske att jag fick nytt jobb.
9. Största misstaget? Att jag ibland prioriterat fel och varit otydlig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Influensan i februari, i övrigt frisk.
11. Bästa köpet? NY-resan.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Antagligen veckan i NY. Och på en och annan klänning.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina fina vänner, mitt roliga jobb, mina trevliga kollegor, alla inspirerande författare, illustratörer och formgivare jag jobbar med. (Låter ju helt överklyschigt, men sant.)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hela livet var ett disco, Empire State of Mind, Lust for Life.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Lite gladare, tror jag.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Umgåtts. På lokal.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Jobbat. Varit otålig.
18. Hur tillbringade du julen 2009? Hemma hos gudbarnet och hennes familj.
19. Blev du kär i år? Njä. Lite förtjust kanske.
20. Favoritprogram på tv? I år var det Lipstick Jungle. Som ju slutat gå as we all know.
21. Bästa boken du läst i år? Omöjligt att säga, men gillade Helena von Zweigbergks Sånt man bara säger väldigt mycket.
22. Största musikaliska upptäckten? Markus Krunegård.
23. Något du önskade dig och fick? En NY-resa (fick och fick, men ändå). Ett bra jobbår.
24. Något du önskade dig men inte fick? Mer tid, lite mindre jobb. Och framför allt: mer tålamod!
25. Vad gjorde du på din födelsedag? Firade med champagne, ett par kompisar och en god middag (mör efter fyra dagar i Frankfurt ...).
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Tjata tjata: mer tid, mindre jobb, mer tålamod, mer fokus.
27. Vad fick dig att må bra? Det mesta.
28. Vilken kändis var du mest sugen på? Jude Law. Alltid. Och George Clooney, såklart.
29. Vem saknade du? Kompisarna och familjen som bor lite långt bort.
30. De bästa nya människorna du träffade? Några nya jobbkontakter har gjort mig väldigt glad, och jag har också fått ett par andra nya kompisar som jag är glad över. Den ena galnare än den andra.

Inga kommentarer: