söndag, december 13, 2009

Grått, gråare, söndag

Dagens status: Efter hyfsad sovmorgon, okej. Men höstens samlade trötthet börjar kännas i kroppen.
Dagens dummaste: När jag försökte borsta tänderna med Voltaren. Inte gott.
Dagens aktivitet: Lång promenad. Hemifrån via sjöstaden till Skrapan, och därifrån till Folkunga.
Dagens väder: Mycket grått. Mycket fuktigt. Solen visade sig en liten liten stund.
Dagens lunch: Goda hommusmackan på Stories.
Dagens aktivitet 2: Inslagning av massa julklappar. Blev väldigt snygga.
Dagens chock: När jag i godan ro sitter i soffan och läser bankar det väldigt hårt på fönstret som vetter mot gatan. Flera gånger. Jag, som ju inte riktigt är gjord för sånt där, fick nästan hjärtsnörp. Men fann mig, såg en polisman stå i rabatten och teckna: Kom och öppna porten. Såklart jag gjorde som polisen ville. Och där stod han och hans kvinnliga kollega, på väg in till närmaste grannen. Och jag är nyfiken på vad de skulle göra där. De var kvar länge ...
Dagens tv: Plötsligt i Vinslöv. Och sen måste jag väl se The Holiday för femtielfte gången.
Dagens fynd: Min gamla gamla Muji-klänning. Hittades i en påse längst in i garderoben. Köpt för tio år sen i London.

Inga kommentarer: