lördag, januari 30, 2016

3 x 15

3 saker jag ser fram emot
• våren
• Italien i april
• påsklovet

3 saker jag fasar för
• att slå sönder Äpplet som står på vardagsrumsgolvet
• sjukdomar
• samhällsutvecklingen (borde kallas nedveckling eller avveckling istället)
3 saker jag gillar
• att äta frukost/lunch/middag utomhus
• utsikten från min lägenhet
min senaste spellista
3 saker jag inte gillar
• tjat
• smala nagellackspenslar
• Leonard Cohen
3 saker jag vill
• åka till L. A.
• lära mig sy
• sluta bry mig om folk jag ändå inte gillar
3 saker jag borde
• lägga ut mc-stället på blocket
• rensa på vinden
• läsa om Kerstin Thorvall
3 saker jag kan
• texten till varenda Mauro Scocco-låt
• klippa lugg
• komma på bra saker
3 saker jag inte kan
• tyska
• stå ut med slomo-walkers
• förstå hur man kan vara rädd för människor som kommer från andra länder
3 saker jag har på hjärnan
• den där lurendrejaren till kirurg som jag skrev om häromdagen
• soffor
Marit Bergmans nya låt
3 saker jag pratar om ofta
• jobbet
• idioter
• New York
3 saker jag önskar mig
• större lägenhet
• Berlinresa
• ranunkler
3 saker jag blir lugn av
• att läsa en skitbra bok utan avbrott
• obokad tid
• att hålla min man i handen
3 saker jag blir stressad av
• mejlen
• okända nummer som ringer
• att tiden går så jävvla snabbt
3 saker jag ska göra i helgen
• kolla Fredrik Hofwanders utställning på Stene
• promenera
• äta middag på Luzette
3 saker jag gjort det senaste
• glatt mig åt solen
• ätit gröt
• målat naglarna

Lista från Hej Regina.

Inga kommentarer: