fredag, december 02, 2011

2 december. Berätta om staden du bor i

Bestämde när jag var sådär tretton att jag skulle flytta till Stockholm. Efter en termins konstvetenskapsstudier i Lund (där ville jag absolut inte bo), sökte jag kulturvetarlinjen i Stockholm och kom in. 26 januari 1990 flyttade jag in i andrahandstvåan i Bergshamra. Sen dess har jag bott i Gröndal, Årsta och Saltsjöqvarn. I juni flyttade jag till Bondegatan och jag kan inte tänka mig att bo nån annanstans än i Stockholm. Här finns nästan alla jag gillar, jobbet, gatorna jag helst promenerar på, husen, skärgården, affärerna ... Väl bara saltvattnet som saknas.


3 kommentarer:

Linda sa...

åh jag visste inte att du också kom från Skåne. så roligt det ska bli att läsa din kalender! kram.

Cecilia sa...

Du med? Jag är från Helsingborg. Du? Kram!

Linda sa...

Ja ja är från Malmö! Men flyttade hit för, ja gud det är nio år sen nu. Helt galet när jag tänkte på det. Men ångrar det inte en dag. Kram!