söndag, december 11, 2011

11 december. Berätta hur dina framtidsdrömmar ser ut

Såvitt jag kan minnas har jag aldrig planerat särskilt långt framåt. Enda gången jag varit helt bestämd var när jag beslutade mig för att flytta till Stockholm. Sen har det hänt saker utan att jag drömt om dem - relationer, jobb, lägenheter och annat - och som varit helt rätt där och då. Saker tenderar ju att hända, bara sådär. Det kanske är jättekonstigt att inte planera fem år framåt, att inte drömma om det perfekta jobbet, den ultimata relationen med den bästa killen, den snyggaste lägenheten ... Fast jag har aldrig gjort det. Låter möjligen tråkigt, men mitt liv är ju allt annat än tråkigt, det händer ju bra, roliga och spännande saker hela tiden. Självklart tänker jag framåt, men jag planerar inte. Bara lite i taget.


2 kommentarer:

nostalgifabriken sa...

eftersom jag själv aldrig planerar mer än en vecka i förväg får jag ångest av alla som sätter målsättningar i sina liv. det ska vara en sån jädra utveckling hit och dit. jag är mer för att låta livet ta en dit man hamnar. och alltid tänker jag "men gud vilken tur att livet tagit mig hit". så jag antar slash hoppas att man inte ligger på dödsbädden och tänker "helvete, jag är missnöjd med mitt liv och det var nog för att jag inte hade den där femårsplanen i mitt liv".

Cecilia sa...

Men så skönt med nån som du. Och jag. Så himla jobbigt med alla härliga planer till 2022 ... Jag får panik! Och jag tror att vi kan vara lugna, vi kommer INTE ligga på dödsbädden och ångra nåt.