tisdag, november 22, 2011

Nu var det tisdag igen


Dagens diagnos: Lite seg efter gårdagskvällen.
Dagens väder: Men jag står ju inte ut med detta grå.
Dagens to do: Ett par möten. Manusläsning.
Dagens eftermiddag: Hemma med 473 sidor Eld. Lovely!
Dagens snygga: De två stolarna som står i mitt vardagsrum. Dock ej mina.
Dagens oh no: Det är ju december när som helst. Gillar inte det.
Dagens grattis: Till mig själv och andra Cecilior på namnsdagen.
Dagens lyssning: Biblioteket med Staffan Malmberg och Ida Linde (så smarta) och Klassikerrummet, som spelades in på bokmässan, då fick jag ta Carin Mannheimer och Maarja Talgre i hand. Tror nästan jag neg när jag hälsade på Carin. De plus min kompis Mattias Berg pratade om Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken. Som är den bok jag läst om flest gånger (till och med fler än Maken). Och nu är jag sugen igen.

3 kommentarer:

emma sa...

grattiiiissss på namnsdan ju! och den allvarsamma leken. älskar den. ack, jag drar efter andan bara jag tänker på den faktiskt...!!

Åsa sa...

Grattis på namnsdagen. Cecilia är det namnet som jag borde hetat men aldrig blev döpt till. Jag hade trivts alldeles utmärkt:)

Cecilia sa...

E: Tack! Och den där boken ... Underbar.
Å: Du skulle definitivt ha trivts, det är ett bra namn. Fast det är ju Åsa också :)