tisdag, augusti 09, 2011

Götgatan t/r

* Går förbi den här och undrar vilka som tänker gå (inte jag)
* Köper tidning (pga sent sällskap)
* Kvinna ger mig fin komplimang (blir glad)
* Ser skitsnyggt armband (köper inte)
* Väntar på kollegan på Ljunggrens (han är alltid sen)
* Äter lax (med kimchi, älskar kimchi)
* Pratar massa (livet, döden, jobbet, triathlon)
* Säger hejdå (vi går åt varsitt håll)
* Går tillbaka hem (det är ganska svalt, går fort)
* På Babylon sitter Lykke Li (våra vägar har korsats fånigt ofta på sistone)
* I Björns trädgård möter jag en av våra författare (han är och skejtar med sin son)
* Möter en illustratör på Östgötagatan (pratar om sommaren och hösten)
* Kommer hem (alltid lika härligt)

Kan man annat än gilla den här stadsdelen, händer ju roliga saker hela tiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar din dag!

Sofia

Cecilia sa...

Kanske ska tilläggas att jag också jobbar flitigt :)

En till Sofia sa...

Det är den bästa stadsdelen!

Josefine sa...

omg krockar med bokmässan? (pbs att jag skulle kunna vara upprörd på riktigt pga Bodyguardoverdose som "barn")