tisdag, augusti 02, 2011

Det snurrar i min skalle

Hos Bondhustrun hittade jag detta fiffiga att ta till när stressen tar över ens tillvaro. Kommer säkerligen att komma väl till pass när det börjar snurra i skallen sådär i slutet av augusti.

1) räkna upp tre saker man ser (molnen, mina skor, trädet där borta)
2) räkna upp tre saker man hör (mopeden i fjärran, en skrikig unge, en mås)
3) räkna upp tre saker man känner (gräset mot tån, armen mot ett kallt bord, kaffekoppen i handen)

Ibland funkar dock den här låten också bra.

2 kommentarer:

emma sa...

bra tips.

1. en dator, en skiss, en skanner

2. en trimmer, fåglar, kylskåps-surr

3. fot mot golv, oergonomisk sittställning, kissnödig

(jag sitter med ett mårtenomslag, en första skiss här. ska jag vänta med att plinga i din inkorg tills måndag, alt. -du kollar väl inte jobbmejlen på zemeztern!!?)

Cecilia sa...

Mejla för bövelen! Så nyfiken ju.