söndag, maj 01, 2011

Valborg

Dagens väder: Soligt. Sen såhär:

Dagens diagnos: Ganska förkyld, ganska allergisk.
Dagens to do: Presentköp till H som fyller 8 på tisdag. Hon önskar sig alltid kläder. Mycket bra tjej, det där.
Dagens promenad: Ganska kort. Från city till Mariatorget. Via en smal gränd i Gamla stan.


Dagens to do 2: Kolla in Johanna Westman som bjöd på mat och sjöng på Bokslukaren.

Dagens to do 3: Läsa två manus. Och det lyckades jag med. Minsann.
Dagens to do 4: Komma överens med U om hur mycket jag ska få för lägenheten. Det gick snabbt, lite matematik så var det klart. Jag är mest nöjd med att jag lyckades förhandla med proffsförhandlaren. Alltså lite mer till mig än vad som var tänkt från början.
Dagens vill ha: Den där lägenheten på Bondegatan. Så himla, himla fin (i alla fall på papperet). Jag kommer hata alla som är på visningen. Och redan nu intala mig själv: Om jag inte får den var det inte meningen. Om jag inte får den var det inte meningen. Om jag inte får den ...

Inga kommentarer: