lördag, april 09, 2011

Secondhandlördag

Förutom en social frukost har jag varit för mig själv hela dagen. Av nödvändighet. Gjorde en rätt ambitiös secondhandräd på eftermiddagen. Missionen: Hitta en festlig klänning till nästa lördags 40-årsfest (syns ej på bild, ska läggas upp, nu långklänning, ska bli kortare). Och det gjorde jag! Plus två scarfar (eller scafsar som jag helst säger), en blus och en klänning till. Det var som fasen. Längesen fynden kom så många på en gång.

Två scarfar från Emmaus Vintage på Peter Myndes backe. 40 kronor styck.

Klänning från Beyond Retro, Åsögatan. 229, tror jag. (Ser bättre ut på än av.)

Blus från Emmaus. 180 pix.

Svenskt mode (eller ja, modernt en gång i tiden)!

Och förresten, när jag blir stor ska jag också jobbaPärlans konfektyr.

7 kommentarer:

Josefine sa...

Oj vad jag gillar blusen! En sån skulle jag vilja ha till min nya vinröda kjol.

Cecilia sa...

Visst var den fin? Tänker mig till en svart baggy byxa när jag ska på releasefest på torsdag.

365outfits sa...

Bra jobbat!

emma sa...

den där blusen kommer att matcha alla avundsgröna kinder omkring dej när du bär den. klänningen är också jättefin!
väl shoppat!

Cecilia sa...

Thanks! Kanske skulle matcha med ett grönt nagellack?

Josefin på Beyond Retro sa...

Oj! Vilken dag, grymt fina fynd!

Cecilia sa...

Ja! Väldigt nöjd! Speciellt med klänningen jag hittade hos er :)