fredag, december 25, 2009

Juldagen

Gud, vilken trevlig julafton vi fick! Med äkta tomte, tre tindrande barn - varav åttaåringen lite skeptisk till tomtens uppenbarelse, de andra två köpte allting rakt av - galet mycket god mat, trevligt sällskap, massa hockeyspelsspelande, massa spotifyande. (Härligt att se sexåringen knappa in favoriterna: Velvet, Lisa Ekdahl, We Wish Yo a Merry Christmas ... Med tillhörande dans.)

I dag har jag legat i soffan nästan hela dagen och kollat på Mad Men. Helt beroendeframkallande. Nu Stenhuggaren (fråga inte varför, sådär hittills.) Fast mest längtar jag till måndag. Då ska jag äntligen, äntligen klippa mig och äta middag med C på kvällen.

Av olika anledningar öppnades julklappen inte förrän nyss, och hurra! Ett par RM Williams! Så perfekt. Dem ska jag älska lika mycket som mitt vinröda par, som jag levt med i sådär tolv-tretton år. (Blir ju sjukt lågt ppa, när man tänker efter.)


Inga kommentarer: