lördag, juli 04, 2009

Semester dag 6


Dagens väder: Sådär. Först sol och halvvarmt. Sen regn och halvvarmt. Senare ösregn. Just nu uppehåll.
Dagens aktivitet: Hamnfest i Räfsnäs. Inte mycket att hänga i granen, men en liten, portabel vinylspelare fyndades på loppisens gratishylla. Och äntligen kan de där hundra vinylskivorna som inköptes förra året spelas härute!
Dagens kändisspotting: På loppisen vid Vreta sågs Katerina Janouch med man och kids. Hon köpte glass, han gick runt bland loppisborden. Blev lite imponerad av att han luktade så gott. (Han stod väldigt nära vid ett tillfälle, då la jag märke till goda doften. När man hänger på landet brukar man inte dofta annat än hav och sol.)
Dagens lunch: På Kontrast, före detta Bergstugan, i Norrtälje. Finfin utsikt, väldigt god mat.
Dagens radio: I går kväll lyssnade jag på Cecilia Frodes Sommar. Det var väldigt bra. I dag lyssnade jag på Malin Åkerman på SR:s webb. Det var inte så bra, eller så var det bara jag som blev lite galen på hennes svenskamerikanska uttal. Snart är det Lena Ph i repris, vet inte om jag vill.
Dagens läsning: Det är nåt lite svårt med No Country, kanske ska ta Elsie emellan?
Dagens middag: Eftersom lunchen var som middag, blev det lunch till kvällsmat. Jordgubbar och äpplen med yoghurt. Till det macka med keso och skivade jordgubbar. Topp!

Inga kommentarer: