söndag, juli 19, 2009

Semester dag 21

Dagens väder: Regn. Moln. Svalt.
Dagens aktivitet: Avfrostning av frys. Tur till Norrtälje. The Big Love. Två x film: Alfie (Jude Law!) och Sanningen om katter och hundar. PO i Sommar. Hann bara lyssna första halvtimmen. Tar resten på kvällsreprisen. Grillning av en och annan köttbit, sparris och halloumi. (Sjukt gott.)
Dagens fråga: När ska jag åka tillbaka till stan?
Dagens fråga 2: Vad ska packas ner och tas hem? Vad behöver jag på Helsingborgssemestern senare i veckan?
Dagens jobbiga: Ett stort myggbett mitt i pannan får mig att se rätt mysko ut. Hoppas det försvinner lagom tills jag ska visa mig bland folk igen.
Dagens inbjudan: Countryfest på Prästgatan på fredag. Klädsel: Jeans. Alltså det är nåt med brorsans soon to be wife, hon har temaklädsel på allting. Kan vi inte bara ses och äta burgare och dricka öl, typ? Men kul ska det bli.
Dagens djur: En koltrast som for rakt in i fönstret. Den dog inte som tur var. Det var andra fågeln den här veckan som kör huvudet i fönstret. Och så skogssnigeln utanför dörren förstås. De två senaste dagarna har det bara varit en, undrar om grannvalpen har massakrerat den andra.
Dagens motto: Loosen up, Lasse. (Nej, jag vet, jag heter inte Lasse, men det är ju så bra! Och om man undrar så kommer det från Lasse Winnerbäcks Sommar förra året. Finns i arkivet. Man behöver bara lyssna några minuter innan första loosen up-et kommer.)
Dagens roliga: Var tvungen att twittra om detta också. Felstavning kan vara roligt.

Inga kommentarer: