måndag, november 17, 2008

Galamåndag


Well, den här dagen blev väl inte riktigt sådär besvärlig som jag befarat, det blev lite bättre av olika anledningar. Fast jäklar vad kallt det var. Snart är det nog dags för det tunga vinterartilleriet - pälsmössan, lovikkavantarna och dubbla halsdukar.

Spenderade elva timmar på holmen, snabbtur på stan och nu är jag matt. Men två timmars fotbollsgala gör susen! Henke, Zlatan - och så Håkan som nyss sjöng finaste Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din. Och nästa måndag är det jag som går på gala, så det är helt okej att vissa roar sig på lokal, andra är på gala på Globen - jag nöjde mig med salamimacka och te framför tv-n. Och snart är det väl dags att börja fundera på vad Augustgalaklädseln ska bestå av. Kanske Helsingborgsklänningen?

Dagens låt får nog fortfarande vara Elvis & Burt, God Give Me Strength.

Inga kommentarer: