tisdag, maj 12, 2015

Tisdagens


Dagens diagnos: När jag väl vaknat till liv - helt okej (bortsett från allergi och sånt dårå). Men så jäkla svårt att gå upp den här veckan. Bara längtar efter sovmorgon. Då lär jag säkert sova till minst halv sju.
Dagens väder: Den här så kallade våren är rätt kass. Alldeles för kallt och blåsigt och grått.
Dagens frukost: Vi lajvade fredag och åt frukost på Fabrique.
Dagens to do: Möte, möte, lunch, möte. Dessemellan kollade jag blåkopia (det sista man ser av sin bok innan den trycks) av illustrerade Harry Potter och De vises sten, som kommer i oktober. Blev helt lycklig över hur fin den blir.
Dagens to do 2: Läsa ett par manus hemma. Gick inte så bra, lyckades bara med ett enda. Kort.
Dagens to do 3: Lokalisera några flaskor bubbel på systemet i Ringen. Vi samlar på oss nu.
Dagens läsning: Lina Thomsgård om såna som jag. Här.
Dagens låt: Ny från Joss Stone. Var tusen år sen jag lyssnade på henne.

1 kommentar:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh, Joss Stone! Tack för påminnelsen :-)