tisdag, maj 05, 2015

Bondegatan 07:50

Hörde nyss: Det är jobbahemma-dagen i dag. Jobbar man hemma ibland förhöjer man livskvaliteten, ökar produktiviteten, samt har positiv inverkan på miljön (gäller kanske inte om man promenerar till jobbet). Det jag gillar mest med att jobba hemma är att jag får mycket gjort, jag blir inte avbruten, jag kan gå direkt från sängen och börja jobba (min hjärna funkar bäst såhär dags), och så kan man äta frukost, duscha och sånt när man pausar.

Men ska bara vara här på förmiddagen, sen är det lunch med fästmannen, ett kort möte, och så Pippi 70-pressträff på Dalagatan.

Hörde också på nyheterna att det kommer att ta femtio år till innan det är fiftyfifty kvinnor/män på vd-posterna i svenska börsnoterade företag. 2065! Gah!

2 kommentarer:

cina sa...

Tror på jobba-hemma-teorin om man kan välja... Men miljövänlig känner jag mig!

Cecilia sa...

Cina: Förstås en bättre sak om det är valfritt. Dock borde jag ha valt i dag istället, mycket regnigt och otäckt här.