tisdag, september 17, 2013

Så var det dags igen*

Bokmässorna närmar sig, och då har jag i vanlig ordning den här konversationen med mig själv: "Jag har ju ingenting att ha på mig. Hur många ombyten behövs? Undrar vilken klänning jag hade på minglet förra året? (Som att nån skulle komma ihåg ...) Hur många par skor? Behöver jag gå till skomakaren innan? Ska det regna? Tänk om det blir jättevarmt. Tänk om det blir jättekallt." And it keeps on going.

Så slår den klokare delen av hjärnan till: "Alltså, du har ju inga problem att klä på dig alla de där andra dagarna om året. Det kanske löser sig."

Bild härifrån.

* Alternativ rubrik: Gud vad jag blir trött på mig själv

5 kommentarer:

EMELI sa...

Som följare av bloggen tycker jag mig minnas ett inlägg för inte så längesedan som refererade till genomfört inköp av den perfekta klänningen ;)

Cecilia sa...

Jo, det är ju faktiskt ingen brist på kläder i den där garderoben. Jag vet ju det. Egentligen ...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Du är underbar <3

Hon som gick sa...

Känns igen.

Cecilia sa...

I will not: <3 Eller hopplös :)