onsdag, september 11, 2013

Hår vi minns

Umgicks väldigt mycket med en person ett långt tag för knappt tjugo år sen. Efter det har vi knappt setts, knappt ens stött ihop. I dag, när jag passerade en port på Tjärhovsgatan, stod en kvinna där med ryggen mot. Jag tänkte direkt att det var hon, och det var det. Sjukt att känna igen någon på en rödbrun tofs. Fast sen kom jag att tänka på när vi var några veckor i London, hon blev uppraggad som frisyrmodell för Vidal Sassoon, efter det såg hon inte klok ut, så hon bad mig klippa henne. Enda saxen vi hade var en nagelsax. Det tog två timmar att jämna till det jättetjocka håret. När det var klart bad hon mig klippa några centimeter till ...

Den här frisyren har ingenting med ovan att göra, men den är så sjukt snygg.

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag är också en sån som känner igen gamla dammiga relationer på ryggtavlan. Och om det sitter ett snyggt afro på huvudet ja då är det väl öppet mål. Skitfin bild!

Cecilia sa...

Den där frisyren är min dröm. Melba Moore är det på bilden. Både coolt namn och cool frissa.