onsdag, juni 05, 2013

Onsdagens

Dagens diagnos: Okej. Även om jag mellan varven skulle vilja röra runt med en flaskborste i ögonen.
Dagens to do: Ett endaste bokat möte = oceaner av tid. Hann läsa några manus som legat på vänt i en halv evighet. Hann debriefa en sak med kloka kollegan.
Dagens lunch: Ett lass lasagne på Svea hovrätt. Och några minuters häng på kajen.


Dagens men kan man få vara glad en hel dag i sträck: Nä. Är det inte det ena så är det det andra.
Dagens fråga: Se föregående inlägg.
Dagens inspiration: Två kollegor deklarerade hur sugna de är på att också klippa kort.
Dagens förvirring: Vad dålig koll jag har på min kalender. Var visst trippelbokad en tisdag om två veckor.
Dagens andra förvirring: Så var det en röd dag mitt i alltihop igen. Och jag blir dagvill. Tycker det känns som fredag. 
Dagens lyssning: Skulle lyssna på Liv Strömquist i Värvet på vägen hem. Gick ju väldigt dåligt med tanke på alla studentflak. (Och gillar man Värvet kan man komma ihåg att det kommer två avsnitt i veckan under sommaren. Dessutom live-intervjuer på Kulturhusets tak. Om man nu råkar bo i den här stan.)
Dagens goda nyhet: Kanske snarare morgondagens, kanske inte heller borde jinxa, men om allt går vägen får vi äntligen sålt den där lägenheten, pappren skrivs på i morgon förmiddag.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Det är som en fredag, man får vin och nötter till exempel:)

Cecilia sa...

Visst får man det? Tycker jag är värd ett glas vin nu.

emma sa...

härligt med kortklippt redaktion! övetrala dom. ingen kommer ångra sej. (alla på redaktionen lär väl passa i det mesta) :) jag klippert igen på måndag. SHÄNSLAN. LÄNGTET!
+
hoppas liv får en chans en annan dag. hörde på henni igår!
ja till liv!