fredag, juni 14, 2013

Like it's 1993



Lyssnade på Johan Croneman i Värvet i går. Ser Nineties på tv nu. 1993 för hela slanten. Då hängde jag på Hannas flera kvällar i veckan, Fredrik i Popsicle jobbade i baren, Bo Kasper bad mig en gång att passa hans plånbok som han lagt på bardisken (han skulle på toa), David Shutrick bjöd oss på efterfest (vi vågade inte tacka ja), Nöjesguidenfolket var där vareviga kväll, Johanna Westman var bedårande (little did I know, att våra vägar skulle korsas sju år senare), Niclas Frisk var cool, jag mötte alltid upp P vid Medis (hon kom jämt minst tio minuter försent), sena nätter på stan, tidiga morgnar på universitetet, gick en morgon vilse på söder (hade visst sovit över hos en filmrecensent, och P hade visst sovit över hos en annan filmrecensent), fortfarande ganska okända Bob Hund spelade på Kvarnen, Skellefteåfolket var överallt: Wannadies, This Perfect Day och min kursare S (som nu bor ett halvt kvarter bort), såg Stakka Bo spela i Spegelsalen på Grand, och så vidare. Kul hade jag. Som tusan.

1 kommentar:

cina sa...

Var ju både igår och jättelängesen...