lördag, juni 15, 2013

Lördagens

Balkongfrukost. Bästa sorten. (Nä, jag använder inte äggkopp.)
Dagens diagnos: Bra. Fast nu börjar det klia i ögonen. Det här att jag tror att jag slipper allergimedicin pga helg kanske jag borde fundera lite över.
Dagens to do: Lite av varje. Tvätta, shoppa, lämna på Stadsmissionen, läsa manus.
Dagens fail: Varför vaknar jag innan sju när jag kan sova flera timmar till?
Dagens win: Att jag tackade nej till att åka på festlig invigning av Katthult på Astrid Lindgrens Värld den här helgen.
Dagens nostalgikick: Kollade på Gig från 1987 i Öppet arkiv. Eldkvarn, Lolita Pop, Ratata. Plura var smal på den tiden. Nu är han på tågluff med Mauro och har börjat både twittra och instagramma. Så kan det gå.
Dagens shopping: En radda udda bubbelglas. På Myrorna och Emmaus. Värsta kapet.
Dagens himmel:

Dagens musik: Daft Punk och den här sorgliga.
Dagens komplimang: Delade hiss med min halvalkade granne med söders mesta hockeyfrilla. Hissen är mycket liten, så man måste nästan prata. På vägen upp till femman berättade han att det är dåligt för knäna att gå nerför trappor när man är äldre. Så kollade han på mig och sa: "Men det gäller ju inte när man är i trettioårsåldern." Nä, just det. (Han luktade inte ens öl.)

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Så or det nästan jämt numera. Fort man får sova vaknar man asp-tidigt?