fredag, oktober 07, 2011

Fredagens

Dagens diagnos: Pigg som en lärka. Gick upp kvart i sex. (Kan ha nånting att göra med att jag somnade halv tio i går kväll.) Och humöret är på topp.
Dagens väder: Först var det sol (se nedan), sen var det regn, sen uppehåll.
Dagens jobb: Ett litet möte, ett ledningsgruppsmöte, och några korta avstämningar där emellan.
Dagens lunch: Veckans tradigaste. Tjugo minuter i cafét med laxpasta från Mat på jobbet. Billigt och inte så gott.
Dagens goda gärning: Vikarierade som köksslav för vikarien som var sjuk.
Dagens röda kinder: När jag kramat världens härligaste Emmy och tackat för grym insats på mässan och hon säger: "Min pappa tyckte du var så snygg." Då rodnade förläggaren och sa: "Jag neg ju för sjutton för honom på mässan." (Går ju inte att inte bli glad när en radiolegend säger nåt sånt.)
Dagens skratt: Var nog det där försäkringskortet.
Dagens låt: Alltså, om jag fortsätter att lyssna på Stockholm med den här frekvensen kommer Jonathan Johansson säkert tjäna femtio spänn vid nästa Spotifyavräkning.
Dagens inköp: Lovade författaren för längesen att jag ska läsa Geim. Och i dag slog jag till. Tjejen i PS-kassan på Götgatan tyckte den var grym. Fast tänker nog läsa Sankta Psyko först. Om jag vågar, verkar mycket läskig.


Dagens irritation: Kan Tomas Tranströmers fru nånsin låta honom svara på en fråga? Hon avbryter ju. Inte okej.
Dagens irritation 2: Juholt. Att de aldrig lär sig.
Dagens saknad: Mamma. Pratade om henne förut. Och saknar henne varenda dag. Nästan mest när jag är glad och vill ringa och berätta nåt roligt. (Så då har jag bölat lite också.)

Inga kommentarer: