söndag, juni 19, 2011

Den här? Eller den här? Eller förresten, jag väntar lite ...

I vanliga fall bestämmer jag mig för saker på en gång. Ingen, eller nästan ingen, betänketid. Ja eller nej. Så. Klart. Men nu plötsligt, när ny soffa ska köpas, håller jag på och velar hit och dit, fram och tillbaka, dag ut och dag in. Vet ju vad jag vill ha, nästan på pricken. Men gå och beställ den där soffjäkeln då, människa!

I morgon går jag 1. Till Adesso och provsitter den jag såg i fönstret på väg till Ica. Om den är skön beställer jag den. Finns 23 färger att välja på, kommer ju gå som en dans. 2. Om den är oskön går jag till Stalands och beställer en exakt likadan som köptes i oktober. Så. Inget mer snack. (Hoppas iofs lite mer på Adessosoffan, flera tusenlappar billigare ...)

UPDATE: Har nu fått lite goda råd av U. Han har koll på det där med soffor.

Inga kommentarer: