onsdag, juni 01, 2011

Bondegatan dag 1*


So far:
* Himla fin lägenhet.
* Litet vattenläckage i badrummet.
* Inte mindre än fem kompisar på besök - först Ingela, Pia & Linda. Vi drack rosé och åt chips. Sen Sara & Henrik på snabbvisit.
* Hade glömt en väska i Norrviken. Visade sig vara fyra stycken ...
* Jag har en jäkla massa köksattiraljer. Helt i onödan. Rensning måste ske!
* Jag har en jäkla massa kläder. Se ovan ...
* Min fina danska skulptur har brutit nacken.
* En flyttkartong saknas. Bland annat innehållande ALLA mina bestick och några handdukar. Tur ju att jag virat in några extra ömtåliga saker i små handdukar, så att det gick att duscha ... (Uppenbart inte danska damen, hon hade bara lite papper runt sig. Och kändes mycket fånigt att torka sig med små små frottéhanddukar.)
* Det mobila bredbandet är i det närmaste obefintligt i sovrummet.
* I morgon ska jag skaffa mig en kökslampa, en sänglampa, hålla tummarna för att kartongen kommer till rätta, provsitta några soffor.
* Nu premiärsova. Over and out.

*Nej, man behöver inte bli rädd, Bondegatan del 1 är inte en never ending story till dagen då jag flyttar härifrån.

Inga kommentarer: