lördag, november 13, 2010

(Dag 5) Vad är kärlek?

En av mina favoritlåtar back in the days var Howard Jones What Is Love? Jag funderade säkert redan då på vad det där mystiska är, det som fått mina föräldrar att vilja leva ihop, det jag blev helt uppfylld av den dagen jag såg min lillebror första gången. Tror inte att jag har ett bättre svar på frågan i dag än vad jag hade då, men har säkert lärt mig vad jag vill och inte, men inte fasen har jag det självklara svaret på vad kärlek är. Mer än att det är nåt oftast fint, nåt som får folk att skriva jättefina sånger och jättesorgliga böcker, nåt som får mig att vilja omfamna hela världen, nåt som får mig att skratta och att gråta, att få fjärilar i magen, att våga chansa. Det är ju alldeles härligt att vara omgiven av kärlek - från alla håll.

Inga kommentarer: