torsdag, juli 22, 2010

Ständigt denne Ernst

Sitter på altanen och kollar på nån slags konstig livesändning av BK Häcken-HIF. Husbonden kollar tv. Genom det öppna fönstret förstår jag att han tittar på Ernstprogrammet. (Kanalerna här är få.) Han gillar inte Ernst. Kallar det självplågeri. Nyss sa han: "Nu vet jag vad jag ska göra när jag vinner 110 miljoner (nåt han ofta pratar om). Jag köper ett fallfärdigt hus, låter Ernst renovera, sen spränger jag skiten i luften. Det kan han ha. Sen ska jag stoppa upp minst en rundstav ..." Han är ändå den fredliga, förhandlande typen, husbonden. (Till skillnad från till exempel mig.) Han gillar verkligen inte Ernst. Och det kan man ju förstå.

Och nej, Ernst räknas inte in bland männen.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Man ska aldrig skämmas för sina män. ;-)

Cecilia sa...

Skulle aldrig komma på tanken ... Har btw nog hittat nåt till morgondagen.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag påminner dig på måndag. Absolut.

Cecilia sa...

Tack. Känns tryggt.