söndag, juli 25, 2010

Först var hon glad, sen blev hon irrad

Planerade sovmorgon. Så blev det inte. Promenad till Gamla stan, lunch med JoL (som krävde pizza, jag provsmakade, den var väldigt god). J berättade om sjukt bra idé till nya boken. Kommer ju bli så himla bra. Promenad söderut. Fika på SoFo. Trumpetaren gick förbi, plötsligt ses vi helt ofta. Trevligt. Sen hem, hämta landetväskan, ta buss, tunnelbana och buss till Norrtälje. 676:an var inte lika trevlig som vanligt - ett par packade turister, barnvagnar, skrikande barn och en kille som satt och åt sallad. Well, på sommaren kan allt hända. Nu tillbaka i sportstugan. Och mer allergisk än vanligt, kliar över hela kroppen. Hunden antagligen. Too bad.

Läste intervju med Carin Rodebjer i gårdagens SvD, hon sa en så bra sak, som jag ska tänka på i höst: Att man ska använda sina finaste kläder så ofta man kan.


Btw är jag lite, nä ljug, mycket, irriterad över att det är jättefint att vara den som byter hängrännor och spikar myggfönster (sker ungefär vart femte år), men inte alls lika fint att vara den som diskar, dammsuger, håller efter tomten (alltså den så kallade trädgården) och ser till att det finns mjölk i kylen (sker ungefär varje dag).


Kollar på en fin bild på Audrey istället. Och läser en ny bok som jag smygfått. Kommer bli höstens knockout. Trust me.


3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Glöm inte mamma idag :)

Cecilia sa...

Tack för påminnelsen! Tänkte just på det!

emma sa...

ja det är fan lite finare att byta baklykta på bilen och baka surdegspizza en halv kväll än att ja... infoga valfri vardagssyssla som är minst lika slitig. men vem säger det? har nån sagt det? bara känns som att det är typ.. skrivet på en runsten?
*har kört åkgräsklipparen flest gånger i år*

klart man ska ha sina finklä'r ofta. tycker jag med. kolla bara på betty draper! (som jag tänker på hela tiden nu eftersom vi avverkar 2 avsnitt / kväll) ;)
(fast nu dricker betts bara vin o har nattskjorta hela dan...)