fredag, januari 08, 2010

Allt är så fint att jag kanske dör lite


Dagens aktivitet: Har verkligen varit ledig. Inte läst en rad.
Dagens lunch: Med kollega. Trots ledighet.
Dagens väder: Men fasiken vad kallt det är hela tiden. Glad att jag inte är i Storlien, som kompisarna, där är det enligt rapport 25 minus i kväll.
Dagens outfit: Stickad ylleklänning från Cos, två par strumpbyxor, yllekofta, yllekappa, benvärmare, skitlång (längre än jag) yllehalsduk, vantar, RM Williams. Och ändå fryser jag och får vita fingertoppar. Sickt.
Dagens ståndaktiga: Fanns en tossigt snygg väska på NK. Stod Cecilia på den. 40 % rea. Och jag stod emot! Så nöjd.
Dagens överraskning: Fick lite på stanhäng med U (händer ungefär aldrig). Och rödvin med serrano och oliver på KB. Trevligt.
Dagens doft: For her, Narciso Rodriguez. Nu har jag klämt på den i över ett år, kanske dags att slå till. Doftar så hemskt gott. (Ska ju faktiskt på hemliga resan om bara två veckor. Då är det nog läge att slå till.)
Dagens inköp: En finfin bok om min älskling Audrey. 79 pix på Aka City, som i övrigt var lika deppigt som på sistone. Skitproffsiga bokvetaren Henrik stod i kassan istället för i infodisken (slöseri med kompetens), och den där dataavdelningen som möter en i entrén gör mig bara mer och mer förbannad. Såklart fanns inte boken jag skulle ha heller.
Dagens äntligen: Jersey hade äntligen fått tummen ur och skickat min Dermalogicakräm. På tiden, skulle vi kunna enas om.

Inga kommentarer: