lördag, oktober 24, 2009

Tråkigaste lördagen i mannaminne

Fortfarande febrig och vissen. Och så trött på det. Fick ställa in lilla Iris ettårskalas, kändes inte som rätt ställe att vara på med eventuella influensabaciller. Har istället tillbringat dagen med att sova länge, läsa lite, kolla på K-special om fina Juliette Binoche (verkligen bra för ålderskrisande kvinnor, hon blir ju bara snyggare och snyggare, det tänker jag fan också bli). Så tände jag mitt Byredo-doftljus. Fick det i julklapp av Essen förra året, var mycket skeptisk, får ju mest kväljningar av såna, men det är helt perfekt, believe it or not. Varar i en evighet, doftar bibliotek (typ), och släpper lite väldoft även när det inte är tänt. I like. Ska nog göra ett besök i nyöppnade Byredobutiken på Mäster Samuelsgatan. Nära Cow, bästa parfymeriet i världen.

I morgon är det bokat afternoon tea Cadierbaren. Och dit går jag, feber or not. Tänker inte krama nån, inte ta i hand, bara dricka massa te (bra vid förkylning), äta snittar, scones och små små bakelser. Och såklart kommer det bilder på det. (Annars kommer JoL att dissa mig.) Kolla in tesidan, så fattar ni.

Inga kommentarer: