söndag, januari 25, 2015

Stockholm i mitt hjärta



I morgon är det tjugofem år sen jag flyttade in i min första lägenhet i Stockholm. Så sjukt längesen. Här har jag blivit vuxen, gått på universitetet, lärt känna massa härliga människor, jobbat med tråkiga saker, jobbat med roliga saker, hånglat, blivit kär, blivit dumpad, blivit ihop, köpt lägenhet(er), separerat, lärt känna ännu fler, hängt oändliga timmat på cafér och i barer, hittat mina favoritställen, hittat min bästa stadsdel, upptäckt nya förorter, träffat mitt livs kärlek. Jag tröttnar aldrig på den här stan, och jag pratar fortfarande skånska.




2 kommentarer:

Hanna sa...

Snart två månader för mig. Jag är så glad att bo här!

Cecilia sa...

Hanna: Tummen upp! Och då flyttade ni ändå hit på den tråkiga årstiden. Tänk att det blir ännu härligare sen!