torsdag, januari 16, 2014

Ursäkta?

Den här artikeln i DN. Read it and weep.

"Mäns syfte i livet är att ha en tydlig riktning, att förverkliga sig själva och att dela med sig av sin unika gåva till världen. Kvinnors syfte är att dela med sig av sitt hjärta och sprida så mycket kärlek som möjligt. Gör hon inte det kommer hennes liv förr eller senare att kännas meningslöst."

"Anders menar, liksom Herman, att om män i allmänhet kunde lära sig att vara mer närvarande, ta lite mer 'kommando' i syfte att serva sina kvinnor så skulle kvinnorna våga slappna av och vara mer i sitt feminina jag."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men? Va? Killar är hårda, tjejer är mjuka? För att använda ett uttryck jag mycket sällan använder men som känns rätt här - Oh. My. God. /Q

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag såg den där artikeln i morse. Men jag orkade verkligen inte läsa. Verkar ju inte ha missat något...

Anonym sa...

Nej, du missade verkligen inget av värde. Man blev bara trött. /Q

Cecilia sa...

Hej och välkommen till 1800-talets kvinnosyn. Mycket tröttsamt.

Peace in mind sa...

Det sista man vill visa efter att ha läst denna artikel är sitt feminina jag. Dravel.

Cecilia sa...

PiM: Eller hur.

Anonym sa...

Vad är ni rädda för? Tydligen väcker artikeln något inom er. Kanske värt att titta närmare på?