måndag, januari 20, 2014

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film ...

Just pistolhot passar ganska bra. Filmen heter Amatör, kom för tjugo år sen, minns inte jättemycket av den mer än att den är väldigt dramatisk. Regissören heter Hal Hartley, jag var väldigt förtjust i hans filmer.


Elina Löwensohn är hur cool som helst i den här filmen och jag drömde om att ha en sån där farlig page. (Om man ska vara petig är det nog egentligen Isabelle Huppert som har huvudrollen, hon är ungefär lika cool, hon.)

2 kommentarer:

nostalgifabriken sa...

amatör är sjukt bra! trust var länge en av mina favoritfilmer, men nu är det säkert tio år sedan jag såg den senast, så det kanske är dags att kolla igen.

Cecilia sa...

Emma: Älskade också Trust. Såg om den för inte så himla länge sen. Men så sorgligt att huvudrollstjejen dog. I verkligheten alltså. Gillade henne så mycket.