söndag, november 10, 2013

Fars dag


Ringde just pappa och sa: "Grattis på fars dag, eller vad man nu säger." Han fnissade och sa: "Tänk att vi fortfarande inte kommit på vad man ska säga. Grattis låter ju liksom fel."

Jag kunde inte ha önskat mig en bättre pappa. Han och jag har hängt mycket, jag var en av få i min klass som hade en pappa som tillbringade så mycket tid med sina barn, han målade mina naglar när jag inte hade lärt mig själv, han drog med oss på bilrally i de skånska skogarna, han älskade att bada i havet, han förstod precis hur det kändes att avsky att gå på barnkalas, han lärde mig köra bil, han har aldrig skämts för att han är en blödig typ, och han har alltid haft en räv bakom örat. Han är en väldigt snäll, rolig och generös människa. Jag hade önskat att han fått vara frisk lite längre, men nu är han i alla fall piggare än på många månader. Det känns fint.

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Fin läsning, om en människa som förstår en på riktigt.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bästa pappan! Fantastiskt med en så närvarande pappa, på den tiden. Och skönt att han mår lite bättre <3

Peppe sa...

Mycket fin läsning. Älskar min pappa, men önskar innerligt att han varit lite mer närvarande i min barndom.

Miss Upsey Daisy sa...

Fint. Ovanligt som sagt var med närvarande pappor på den tiden..