tisdag, april 09, 2013

Tisdagens

 
Dagens diagnos: Ont i huvet. Allergisk. Tisdagssur som vanligt.
Dagens väder: Jodå, med extra kofta och varma halsduken på var det helt okej.
Dagens to do: Två saker, varav den ena ställdes in på vägen till jobbet. Hann istället gå igenom ett och ett halvt manus, svara på några mail som väntat jättelänge, gå till Panini och köpa Bentolåda, och lite annat.
Dagens författare: Martin Widmark. Som stack in huvet i mitt rum och berättade senaste nytt om En läsande klass. Världens bästa läsprojekt.
Dagens hjälte: Eller snarare senaste halvårets hjälte. Min lillebror. Fasen vad han har grejat med läkare, sköterskor, biståndshandläggare, hemtjänst etc. Är man gammal och sjuk i dag klarar man sig inte en dag utan nån som kräver, ifrågasätter, tjatar och vägrar. I alla fall inte i Helsingborg (stan som för övrigt hälsar en välkommen med nån slogan om "här får du värdig vård", jo, just det).
Dagens promenad: Riddarholmen till city till Bondegatan. Promenader är bra när det är kaos i tankarna.
Dagens längt: Trätofflorna.


För övrigt undrar jag lite över detta:


5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Har det blivit bättre för din pappa?

Och träskorna, ja som vi längtar. Jag har mina röda bredvid mig i sängen just nu.

Cecilia sa...

Tyvärr ganska mycket sämre. Mycket tråkigt och sorgligt och jobbigt.

Alltså tofflorna i sängen - way to go! Såg att det ska bli tio grader på söndag, så det kanske närmar sig ...

EMELI sa...

"Är man gammal och sjuk i dag klarar man sig inte en dag utan nån som kräver, ifrågasätter, tjatar och vägrar."

Så jobbigt när man måste kräva åt sin förälder. Och ledsamt. Och rent ut sagt för jävligt!

Cecilia sa...

Jo, och jag tänker på alla de som inte har någon nära som kan eller orkar stå emot allt som bestäms åt en. Hur ska de ens komma i närheten av en bra vård? Jag blir extremt provocerad av detta.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Förstår att det är jobbigt.
Kram till dig <3