torsdag, mars 29, 2012

En helt osammanhängande dag


Sjuukt kallt i dag. Trodde det skulle vara vår nu. Det var lur. Hoppas inte det där som nån en gång sa att man får reumatism om man fryser mycket om händerna.

Började dagen med finfrukost på Urban-bageriet. Vi satt nära surdegshotellet. (Ja, det är lite corny. Eller rätt mycket faktiskt. Och själva hotellet är en hylla ute i fiket.)


Var hos kiropraktorn med min ganska stela kropp i dag. Inte skönt. Bra däremot: Wijnjas ostkällare ligger på vägen. A little piece of cheese heaven. Den ost som inte finns där finns nog inte alls. Så har de dessutom de gräsligt goda oliverna där.


En hel vecka har gått och jag har inte provsmakat Bolognaparmesanen förrän nu. God såklart. Jättegod.

Gick till Sneakers'n Stuff på vägen hem. De har en "non smoking zone" utanför affären. Vem hittar jag där om inte en av mina författare. Han och hans kompis stod och rökte. I zonen.

2 kommentarer:

Åsa sa...

"en av mina författare" underbart! Jag vill också ha författare. En skulle räcka faktiskt. Jag är inte girig:)

Cecilia sa...

Du får komma och praoa och träffa en av mina författare. Sen kan du kalla henne/honom/hen/whatever för din. Bra, eller hur?