söndag, januari 08, 2012

Söndagens


Dagens diagnos: Den där förkylningen har jag förträngt, och känner mig rätt pigg.
Dagens väder: Kallt nu. Men känns mer som mars än januari. (Glad att jag inte bor i Geilas, där var det -31,2 i dag. Det är jättekallt.)
Dagens insikt: Har varit väldigt ledig de här veckorna. Lite ovant. Men behövdes nog. Senaste semestern var ju allt annat än vanlig.
Dagens distraktion: Sara.
Dagens to do: Förutom sladden: Sätta upp den där haspen på badrumsdörren - lyckades ej. Jag=mycket irrad. Hur svårt kan det vara? Är ju ändå handywoman. Trodde jag.
Dagens snygging: Audrey. Jeez.
Dagens fattar ej: Mitt hår har börjat bete sig konstigt, konstigare. Nu börjar det nästan komma en lock på ena sidan. Hallå, en lock! Jag som har världens rakaste hår. Eller kanske snarare hade.
Dagens tv: Två dokumentärer på SVT. Först de som varit gifta i sextio år och tjafsar om en fondtapet, nu Pangpangbröder.
Dagens fråga: Hur i hela världen ska jag lyckas gå upp senast klockan sju i morgon bitti? Och hur ska jag lyckas vara pigg och alert minst åtta timmar i sträck?

Inga kommentarer: