måndag, januari 30, 2012

Äntligen måndag*

Det var helt orange och ljusblått över Slussen i morse.

På Riddarholmen mest blått.

Och i postfacket hittade jag brev från Emma!

Gick till jobbet lite tidigare än på sistone. Kallt (men inte så kallt som man kunde tro), mörkt (men det hann ljusna en aning). En timme här i total tystnad, nu börjar kollegorna så smått droppa in. Om en halvtimme, första mötet av dagens fyra. (Än så länge inga kommentarer om min mössfrisyr.) Over and out.

* Bara skoja. Skulle lätt kunna ha helg i en vecka till.

3 kommentarer:

emma sa...

ah! MÅSTE nu passa på. att fråga en gång för alla:

Lång & ståtlig posthantlangare i postkassan, frågar mej om han ska "Att:a" innan eller efter "Rabenåsjögren", när han knapprar in REKet.
Jag säger "efter".
Han själv tror "innan".
Han vinner eftersom jag viker mej.
Bestämmer mej för att höra med CHÄFEN. (dvs du)

att:a på rad 1 eller rad 2?

Och: VEM hämtar posten hos er? Inte springer ni och hämtar ut era attade rek in person? Jag gissade att typ en vaktmästare eller liknande gör det. *clueless*

Ska ge postherrn svar på tal nästa gång har jag lovat...

Cecilia sa...

Haha! Förstår frågan - finns de som tycker att:ar gör man först, så brevet inte kommer till FEL person. Jag brukar att:a på rad 2, oavsett, och såvitt jag vet är det ingen som inte fått sin post. Och nej, det är typ vaktisen som hämtar reken, inte var och en. DU har rätt! Fortsätt att:a på rad 2.

emma sa...

älskar detta svar. gör typ en segergest här och meddelar KAXIGT alla runtomkring hur rätt jag freakin hade!
:))) tack för svar! nu ska postmannen få veta hut. hoho.