lördag, oktober 15, 2011

Som på en lördag

Dagens diagnos: Ont i tummen. Lite låg, eller kanske mer modstulen (bra ord som kom från en klok person i min närhet). Nån slags efter mässan-trötthet, I guess.
Dagens väder: Isigt men soligt.
Dagens to do: Tvätta > vårdcentralen > hämta gardiner > promenera så mycket som möjligt > kolla en grej på Clas Ohlson.
Dagens fikastopp: På Aka city, där jag råkade rakt in i ett bokprat mellan två killar, den ena författare till Cannabusiness, den andra Björn af Kleen.
Dagens uppiggning: Tjuvlyssnade på två kvinnor när jag fikade. Den ena berättade för den andra att hon börjat meditera, och nu var hon redo att förändra världen.
Dagens inköp: En bok (helt oavsiktligt, men jag kan ju inte låta bli när jag ser att Jane Fallon kommit med nytt, och så är det väl bra att stödja vår egen bokhandel ...), diverse gardinprylar, två stora glödlampor.
Dagens dåliga nyhet: Kim & Thurston ska skiljas. Trodde dom skulle vara gifta i all evighet. Fråga mig inte varför.
Dagens förvirring: Uppdaterad Spotify (ser inte ut som vanligt), uppdaterad Wordfeud (ser inte ut som vanligt).
Dagens gullon: Systrarna Altrov Berg som jag sprang på på Södermalmstorg. Finaste femtonåringarna som finns.
Dagens lyssning: Ryans nya. Fin.
Dagens tumomslag: Inte så stort.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Tycker lite synd om tummen men annars låter det som en skön lördag!

Cecilia sa...

Lite synd är det allt. Ska inte lägga upp bild på tumme utan bandage, ingen vacker syn precis ...

VolangLinda sa...

ordet modstulen gillade jag. det känns som ett ord som behövs vissa dar. krya på dig med tummen fina du!

Cecilia sa...

Mm, visst är det bra? Passar fint på hösten. Tack för krya, tyvärr känns tummen ondare än i går :(