onsdag, juni 15, 2011

Tjejen som hatar leggings

Dagens slöfock: Moi. Som sov till kvart i åtta. Och tog tunnelbanan till jobbet. Skandalöst. (Hade tid att passa, enda ursäkten.)
Dagens väder: Kallt. Och varmt. Och regnigt. Och lite hagel på det.
Dagens jobb: Var ju väldigt slö på förmiddagen, blev lite seriösare på eftermiddagen. Avslutade med releasefestbesök på Loopen Marin.
Dagens promenad: Kompenserade tunnelbanan med att promenera från Hornstulls strand till Bondegatan. I lite för höga skor. Nu ont i fötterna.
Dagens outfit: Självfallet. (Börjar vänja mig lite sakta. I dag nästan snyggt.) För svalt för bara ben. För varmt för strumpbyxa. Då rotar man fram sina caprileggings. Jag tycker verkligen att leggings är fult. På andra ok, på mig fult. Men vad gör man?

Dagens frågor: Vad ska jag ha på mig på morgondagens fest? Kommer jag komma ihåg att köpa bjudcigg? Självfall eller piffat? Skor?
Dagens läggtid: Måste sova senast halv elva. Kommer inte orka vara kvar till sist i morgon annars (som jag lovat, för femtielfte gången, måste sluta med det).

Inga kommentarer: