måndag, mars 28, 2011

Italien: Good vs bad

Bra saker
* Mycket god mat (alltså både god och mycket)
* Trivsamt klimat
* Trevliga människor
* Fina hus
* Sjukt gott kaffe
* Sjukt gott vin (och billigt)
* Många fina, stora ostar
* Sephora



Sämre saker
* Inte en kotte kan engelska, och jag överväger än en gång den där italienska konversationskursen. Prego, grazie, il conto och insalata mista räcker liksom inte.
* Man (jag) får very platt hår här. Plus dålig hy (helt ovanligt faktiskt)
* De förväntar sig att man ska äta fem rätter till middag, som dessutom helst ska ätas ungefär vid samma tid som jag brukar gå och lägga mig i vanliga fall
* Dubbad tv och inga engelska böcker (alltså romaner, inte ens i skitstor bokhandel)
* Internet, mobil och sånt funkar lite hipp som happ

4 kommentarer:

Emeli sa...

Uppskattar en som sätter Sephora på pluslistan. En som förstår att det bör uppmärksammas. Sephora till Sverige - finns den FBgruppen?

Cecilia sa...

Jag förstår verkligen. Fatta lyckan när jag för två år sen upptäckte Sephoran här. Love it! Fast gillar ju lite mer att hänga på Sephororna i NY.

emma sa...

fick ett Sephora-pennfodral av min faster när jag var 13. Begrep bara inte vad SEPHORA var då, än mindre hur an uttalade detta ord. Vågade inte ha pennfodralet i skolan pga risk för fräcka skämt osv. På den ti'n kunde man ju inte googla heller.
th!

Cecilia sa...

Haha! Dags att plocka fram det nu kanske? Eller sälja det dyrt till ett Sephorafan ...