måndag, mars 14, 2011

7 saker

1. Gillar inte frukost på sängen.
2. Var gräsligt blyg som barn. Avskydde barnkalas och att sova borta. Det har gått över nu.
3. Drömmer ofta om det där perfekta, långa, skitsnygga håret. (Oftare nu än för ett år sen uppenbarligen.)
4. Är inte alls sugen på att åka till svenskparadiset Thailand.
5. Stefan Sauk har försökt ragga upp mig en gång. Jag tyckte bara han var gammal och fånig.
6. Är sjukt lättskrämd.
7. Älskar frågesport.

Inlägget har legat och guppat i utkorgen sen nyårsafton, kände att det var dags nu ...

3 kommentarer:

emma sa...

th! gillar inte heller kalas. särskilt inte barn-.
tänk; lördagförmiddag, snö som smälter, alla ska ha osköna gå-bort-kläder och parfym å rakvatten, stappla fram på grusig asfalt och ringa på ringklocka (HEEEJ! GRATTIS!) och så är det alltid på en konstig tid typ ETT när ingen har ätit alt. är skithungriga och så ska man sitta ner och äta äta äta tusen kakor och umgås bland balllonger och påtår. och så dom där "andra släktingarna på andra sidan" som man aldrig begripit vilka dom ÄR. BUHU. vill INTE!

du rev upp minnen här.!

Cecilia sa...

Sorry! Men det var ganska hemskt. Och är det fortfarande ibland. När jag var barn avskydde jag även kompiskalasen och försökte in i det längsta undvika dem. Min pappa förstod det där och hade alltid peptalk med mig på vägen till kalaset.

emma sa...

JAG MED! Det där finns med i min nästa bok. Kalashatet. Kanske kan stå som nån blänkare på omslaget/i bokaffären sen: "Den här boken har hög igenkänningsfaktor för kalashatare - stora som små!"

Men alla andra verkade älska det?! Förrädare!