onsdag, februari 23, 2011

Solen sken, men vi frös nästan ihjäl

Ja, jag tjatar, men jag börjar verkligen ogilla den här kylan. Dock var det lite fint solsken i dag. Fast kallt, kallt, kallt. Och så himla halt. På vägen från lunchen blev vi anfallna av grusmaskinen som var ute och åkte på Riddarholmen.

Och så var det ju bokreastart. Inte samma högtid som förr i tin, men kul att kolla vad folk köper. På Söderbokhandeln har de nästan ingen vanlig rea utan kör 40 procent på allt. Bra idé. Köpte två böcker på Aka Skrapan - Jörn Donner om Ingmar Bergman och Nina Hemmingssons Om jag var din flickvän.

Köpte också en klänning på Stadsmissionen för 125 kronor. Sen bestämde jag mig för att aldrig nånsin bli en gnällkärring. En sån som skäller ut busschauffören för att bussen är två minuter sen. Till middag fick jag ägg- och tomatmacka. Man skulle kunna tro att jag älskar äggmackor.

Konstigast: Att jag nyss beställde dammsugarpåsar på nätet. Kanske är helt vanligt, but not for me.

Inga kommentarer: