onsdag, juni 09, 2010

NY dag 2


I dag jättevarmt. Fina Park Slope, passerade förbi ett visst författarpars hus (tyvärr ingen författare i sikte), promenad i Prospect Park, kaffe på 7th Avenue. På vägen tillbaka: liten felåkning i tunnelbanan (plus att jag tappat biljetten) - tunnelbanesystemet är inte skapat av samma snubbe som skapat det otroligt smarta gatusystemet kan man återigen konstatera. A bit of skoshopping (jag den billiga,, den andra den dyra), a big bit of jeansshopping, en sväng till Sephora. Tror jag har gått ett par mil i dag. I mina Hasbeens, utan nåt enda ont.
Dagens coolaste: När jag tog en extrasväng nyss, gick på 6th Avenue kom en vanlig polisbil med blåljus och sirener, följd av tre svarta polisbilar, också med blåljus, med civilklädda poliser som hängde ut ur fönstren med laddade vapen.
Dagens iakttagelse: Varenda businesskille, 30-50, har ljusblå skjorta. Och varenda kvinna som visar tårna har otroligt välmanikurerade tånaglar.

4 kommentarer:

Missy sa...

Menar du det författarpar jag tror att du menar? Oh!

Tunnelbanan i NY är... spännande. kan man säga.

Cecilia sa...

Yes, menar P & S alltså. Kommer bild på huset sen ... (Bara lite stalkervarning.)

Missy sa...

Jag tycker att de är väldigt fint att du direkt förstår vilka jag hoppades att det skulle vara :-)

Cecilia sa...

But of course. Finns ett par till där i krokarna, men dem skulle jag inte bli knäsvag av att se.