tisdag, april 20, 2010

En dag som den här

Dagens väder: Finfint. Lite isigt, men sol!
Dagens promenad: Kvarnen till holmen i arla morgonstund (lämnade hemmet 06:16, vaknade ovanligt tidigt), holmen till Svart kaffe, och på kvällskvisten från Svart kaffe till kvarnen.
Dagens outfit: Secondhandfyndade klänningen (95 spänn, Stadsmissionen, Bondegatan). Vit, röd och blå. Många kommentarer. Färggrann liksom.
Dagens konstaterande: Tisdagarna är ju helt okej nuförtin. Kanske för att jag faktiskt anstränger mig lite extra. Är till och med glad på morgonen.
Dagens jobb: Fick gjort en massa bra saker. Lunch med chefen. På eftermiddagen: redigering av manus. På lokal. Går alltid bra.
Dagens dödsfall: Guru. (Lite mysko att jag lyssnade på en Jazzmatazz-skiva i morse. Har ju inte hänt på väldigt länge.)
Dagens fynd: Finfin finsk sjuttisklänning på Lisa Larsson.
Dagens vinst: HIF vann Skånederbyt, 2-1. MFF kan gå och lägga sig.
Dagens färg: Röd. London.

Och nu startar min sociala vecka: I morgon kväll: releasefest; torsdag kväll: bokcirkel; fredag kväll: Mia Skäringer på Södra Teatern; lördag kväll: Peter Morén på Debaser.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh Mia Skäringer! Gissa om jag raskt kollade upp om det fanns biljetter kvar- ska till Sthlm i helgen. Men icke! Det var slutsålt.

Cecilia sa...

Jag rapporterar sen. Föreställningen sägs vara väldigt bra!