måndag, februari 15, 2010

Alltså, det här med OS

Nej, OS är nog inte för mig. Såg visserligen Kallas lopp (heter det lopp i skidor?), och visst, det var ju roligt. Men jag tänkte mest på att hon hade så snyggt nagellack (såg man alltså när handskarna var av). Så intresserad är jag. Av sport. Lite mer av nagellack. (Shallow me.) Och mitt icke-Kalla-inlägg på Fb genererade massor av kommentarer. Kalle Kalla, roligast i dag.

Well, dagen i övrigt: Två korta morgonmöten, ett inställt, så utgivningsmöte, ett par samtal, lunch, en halvpinsam manöver mitt framför den där snygga nyhetsuppläsaren på fyran på Östermalms tunnelbanestation (jag bodde ju fasen i tio år längs Mörbylinjen, det hade jag visst glömt i dag när jag skulle till Stadion ...), det årliga besöket hos doktor Karin (sista gången, pensiodags, och jag undrar vem fasen jag ska gå till nu då, med mina känsligaste delar?), jag verkade vara frisk, sa hon, vad bra, bara jag inte får ett sånt där samtal om två veckor, sen till kontoret utanför kontoret, svarade på massa mejl, redigerade lite, diskuterade några saker över nätet, kom hem, skrev ett viktigt mejl till mig själv. Kollade lite på Lost In Translation. Och nu What Just Happened.

Inga kommentarer: