fredag, augusti 08, 2008

Skärpning!

Gör: klagar på att det regnar
Borde: skita i det och istället vara glad för att jag idag har kläder på mig som klarar ruskväder

Gör: går upp för tidigt på morgnarna
Borde: ta det lite cool och inte komma till jobbet först av alla vareviga morgon

Gör: skriver ner massa saker på att göra-listan
Borde: göra dem istället för att ens skriva ner dem

Gör: funderar på om jag ska ta tillfället i akt i dag och i morgon, då jag är ensam hemma, att rensa ur garderoben
Borde: bara göra det, och dessutom lämna det utrensade till nån bättre behövande, inte slänga

Nu ska jag sluta blogga och istället fortsätta läsa den lite smått underbara Mitt liv som halvtidsindian. Och inte alls bry mig om regnet som vräker ner utanför fönstret. Inte heller ska jag bry mig om att jag kommer att vara sugen på lunch vid tiosnåret.

Inga kommentarer: