tisdag, juli 22, 2008

Minsann ...

Minsann ...
... om jag inte har badat idag. Det var till och med 18 grader. Som en sensation nästan. Nu ser jag fram emot den utlovade värmeböljan som ska svepa över landet närmaste veckan. Gissa om jag ska bada! Särskilt när vi kommer till Skåne på lördag. Då kommer det vara jättevarmt och härligt i vattnet, i äkta havet, med saltvatten.Annars flyter semesterdagarna på med jordens hastighet. Jag ägnar mig just nu åt Michelle Magorians nya bok, Just Henry. Magorian är sen länge en av Tidens författare, storsäljaren Godnatt Mister Tom är hennes mest kända bok. Nya boken är riktigt bra, man fastnar direkt. Så nu råder ingen tvekan om att den bör ges ut på Tiden hösten 2009.Sist, men inte minst, jag är full med myggbett. På de konstigaste ställen. Det som gör det extra helvelutiskt är att jag får nån slags allergisk reaktion på vissa myggbett, det har hänt nu, på ena låret. Det ser ut som om jag har nån dödlig sjukdom, typ spetälska eller nåt. Inte festligt alls faktiskt

Inga kommentarer: