onsdag, februari 10, 2016

Onsdagens

Dagens diagnos: Bra, tack.
Dagens väder: Duggregn. Onödigt.
Dagens to do: Bara ett enda möte, så hann ju göra en hel massa annat. Inte så mycket som jag trodde, förstås, men ändå.
Dagens lunch: Matlåda. Kikärtsgryta med spenat och potatis. Recept här.
Dagens efterrätt: Äppelmuffins. Sånt man får när styrelsen är på förlaget och informerar.
Dagens bästa: Ett finfint mejl.
Dagens sämsta: En jobbgrej som gjorde (gör) mig helt galen.
Dagens aj fan: Ett manus jag lite glömt bort, som jag verkligen borde ha läst, som agenten vill ha besked på NU!
Dagens nyhet: Det kommer en ny Harry Potterbok i sommar. Inte en vanlig, utan manuset till pjäsen som sätts upp i London.
Dagens utflykt: Till Judiths secondhand på vägen hem. Gick och funderade på hur det är att bo på Hornsgatan. Kom fram till att det nog kan vara rätt trevligt. Köpte noll. Bra, med tanke på att jag har typ köpstopp. Sen råkade jag kanske köpa en sjal på Weekday. Pga längtar efter våren.
Dagens Årets Alla tiders största (och läskigaste) skämt: Donald Trump.

1 kommentar:

cina sa...

Provlagar den där grytan idag. Låter gott! Undrar om någon mer i familjen tycker det...