tisdag, mars 10, 2015

Tisdagens

Dagens diagnos: Bra. Sov som en sten hela natten.
Dagens väder: Vilken blåst! Höll på att inte komma fram i Gamla stan i eftermiddags. Grus i läppglanset.
Dagens to do: Första intervjun för förläggartjänsten. Köpa bubbel till morgondagens avtackning. Och så lite vanligt jobb.
Dagens snyggaste: Ett höstomslag som äntligen blev klart. Och så jädrans snyggt. Officiellt om någon månad.
Dagens jobbiga to do: Tandläkaren. Gillar verkligen inte att gå dit. Träffade en snäll människa på vägen dit, han var mycket deltagande och sa att det skulle gå bra. Och det gjorde det. Som det brukar. Och tandläkaren är så snäll och gullig, men det hjälper liksom inte.
Dagens sms: Börjar snart bli en vana ...


Dagens stanna tiden, det går för fort: Bestämma semesterveckor. Kommer alltid väldigt plötsligt. Skulle helst vilja ha några månader extra innan det är dags. För mycket to do, för lite tid.
Dagens paradox: Och samtidigt längtar jag mest hela tiden efter att vara ledig. (Betyder dock ej att jag inte gillar mitt jobb.)
Dagens magknip: När det pratas om a) jättehöga amorteringskrav  b) att bostadsmarknaden i den här stan blivit än galnare än förut (t ex säljs cirka 35 procent av lägenheterna innan visning, så jäkla stressigt och dåligt på alla sätt). Lär få bo kvar här till döddagar.

1 kommentar:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det blåste som fasiken! Jag gick på Hornsgatan och höll knappt på att komma fram. Dock inget läppglans på mig, som tur var.